Retro Rpg

Árnyékmagyarország bemutató 1. rész

2023. március 15. 14:28 - Retro Rpg

Sziasztok, 

A 90-es években nagyon népszerű volt a Shadowrun szerepjáték. Magyarországon 1995-ben jelent meg magyarul a 2. kiadás. Az elsők között jött ki és hamar népszerűvé vált, jellemzően az 5 legnépszerűbb játék között szokott tanyázni és mai napig kedvelik a magyar közösségben.
Már 1994 közepén elindult egy magyar szetting publikálása. A 18. Bíborholdban megjelent az első cikk a témában, ami az alapadatokkal, a történelemmel és a jellemző frakciókkal foglalkozik, hogy a játékosok el tudjanak indulni egy alap kampánnyal.

A teljesség igénye nélkül bemutatok pár dolgot. Megtudjuk, hogy 7 millióra zsugorodott az ország lakossága, ráadásul az emberek csak 42%-ban képviselik magukat, vagyis erős metahumán túlsúj van, valamint itt is az általános valuta a nuyen a fizetőeszköz.

am_orszag.JPGTörténelem:

Magyarország a közeljövőben sorozatos baklövések, katasztrófák és háborúk miatt egy széttagolt és anarchiába süllyedt terület a SR 2E jelenében és ráadásul a felébredt világ is rajta hagyta a nyomát az országon. A kormány csak névleges, a cégek és helyi hadurak irányítanak. A nagy lehetőségek, de a még nagyobb veszélyek hazája vált belőle.

Az EU 99-től nem hozza el az igért jólétet, ezért a kormányok olyan lépéseket kénytelenek hozni, ami rombolja a környezetet. Szemétbehozatal, erőművek, stb. 2013-ban már 10 lezárt zóna létezett. A zöld terrorizmus felüti a fejét. Több háborús konfliktus rázza meg az országot. 2017-ben felrobban a paksi erőmű, ezzel a fél Alföld szennyezett lesz. a Zöldek átveszik a hatalmat. Eleinte demokratikusan, de később diktatórikus módszerekkel kormányoznak. 2033-ban a szélsőséges turulisták átveszik a hatalmat puccsal és elkezdik vaskézzel üldözni a metahumánokat. Időközben megjelent Kalamona sárkány kikiáltja a saját birodalmát a nyugati részeken, így tesznek a törpék a Bakonyban, a turulisták harcot hirdetnek.

A társaságok más európai országokból ide menekülnek, mert viszonylagos nyugalom van az országban. Egy Lónyai István nevű zsoldosvezér segítségével kiűzik a hatalomból a turulistákat. ez a fordulat a metahumánok számára pozitív és sokan bevándorolnak az országba közülük.  Ezek után mégsem javul az általános helyzet, újabb szélsőséges csoportok jelennek meg, mint az anarchisták, kommunisták és az eddig meglévőkkel párhuzamosan terrorakciókat hajtanak végre. A 40-es években újabb mini államok jönnek létre, mint a Bocskai István féle Trollállam Szabolcsban, vagy a Lúdvérc birodalma Zalában.

2045-ben megölik Lónyait és az utódja kiárusítja az állam vezetését a társaságoknak, így már formálisan is ők irányítanak. Felváltva látja el a miniszterelnökséget egy-egy társaság képviselője. Valamint a parlamentben a képviselők a társaságok éves nyeresége alapján delegálhatnak képviselőket.

am_bp.JPG

Az ország jelene a SR 2E-ben:

A Társasági Tanács által uralt területek csak néhány nagyvárosra terjednek ki, mint Budapest, Szeged, Kecskemét, Pécs és Kaposvár. Néhány területet felébredt lények uralnak, Törp birodalom, Kalamona Dor Nathair-ja, Trollország és Lúdvérc Zalája. Van olyan terület, amit varázslók, sámánok uralnak, mint a Hortobányi lósámánok területe. Néhány zóna lakatlan a környezetszennyezés miatt, mint a Miskolc-Ózd-Kazincbarcika és a Paks környéki vidéke, ahol toxikus lények és sámánok járják a vidéket.

Az állapotok kaotikusak, páncélozott járművel érdemes közlekedni, a megvesztegetés napi rutin. Alapvetően mindenki maga köteles biztosítani a védelmét. Központi hatalom nem védi a polgárokat. A társaságok természetesen a saját territóriumon elvégzik ezt a feladatot, de azok igen kicsi területek.

am_halaszbastya.JPG

Budapest leképezi az országos állapotokat, közúton és veszélyes módon, de repülőn is megközelíthető. A Társasági Tanács csak a belvárost és egy-két helyet ural. Mindenhol harcok a különböző frakciók között a területekért és erőforrásokért. A Tanács letartóztat mindenkit, akit terroristának vél. A parlament kihalt és gargoyle-ok tartják uralmuk alatt, az üléseket a várban tartják, ami szintén Társasági terület. A különböző társaságok a belvárosban építették fel az irodaházaikat és pár kutatólabort. Itt azért megjelenik a fényűzés, a cégek jól fizetnek.
A hegyeket a Zöld haza foglalta el. Az anarchisták meg észak-keletet. (Bár a fenti térkép nem ezt mutatja, de az egy későbbi cikkből van.) Állítólag Békásmegyer pusztulatosabb, mint Seatle és a Pál-völgyi barlangban goblinok tanyáznak. Még infót kapunk a mátrix és a mágikus helyzetről. A felébredt lények és a talizmánárusok nagyobb számban vannak jelen, mint máshol.

Ennyit tudtunk meg az első Árnyékmagyarország cikkből. Remélhetőleg folyt-köv.

Üdv!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://retrorpg.blog.hu/api/trackback/id/tr8918072410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2023.03.15. 16:28:43

Jó ötlet volt anno ez az Árnyékmagyarország, bár sajnos nagyon sok ötletet zsúfoltak be a Beholderesek nagyon kevés helyre... Fele ennyi is bőven elég lett volna!

Retro Rpg 2023.03.15. 18:16:34

@-Szűcs Gyula-: Volt most egy beszélgetés, aminek az egyik célja az volt, hogy az új kiadáshoz esetleg egy frissített verziót összedobnánk és én feldobtam, hogy kicsit lehetne csökkenteni a frakciók számát.
Pl. már most van egy ötletem, hogy a Szabolcsi trollokat összeereszteném egy kisebb háborúban a lósámánokkal és mindkét frakció kihalna ebben az epikus küzdelemben. :)
Vagy mondjuk a muszlimok meg a kínaiak továbbvándorolnának nyugatra.

Nádori Gergely 2023.03.20. 00:07:53

@-Szűcs Gyula-: Mondogattam már korábban is. Annak idején az volt a cél, hogy egy olyan közeget adjunk, amiben sokat lehet játszani, akár egy teljes kampányt le lehet bonyolítani, ezért gondoltuk jónak, ha minél több dolgot beleteszünk. Számon lehet persze kérni a dolog közgazdaságtanát vagy éppen az ökológiáját, de hát... magic. Ráadásul azt is gondolom, hogy ez egy menü, amiből mindenki összerakhatja a magáét. Ha nem akarsz muszlimokat vagy lósámánokat, hagyd ki őket. Ha nem kellenek törpök, ne legyenek, elég moduláris szerintem a dolog a történet alapvonalán és a cégek szerepén túl.

Retro Rpg 2023.03.25. 10:34:48

@Nádori Gergely: Így van ez olyan kritika az ÁM felé, ami könnyen orvosolható.

Szekrényszagú néni 2024.02.17. 20:56:12

Mai szemmel már finoman szólva khm, kamaszos iromány, úgy általában nem ártott volna némi koncepció a vasvillával összehányt, túlzsúfolt vidámparkba (mintha azon erőlködtünk volna, ki tudja még túlzóbb nagyotmondásokkal tromfolni a szomszéd kis tartományát a homokozóban). Ezzel együtt nem hittem volna, hogy 2021-re odáig jut a tudomány, hogy ismert költő és esztéta (Nemes Z. Márió) elemezgeti holt egyenes arccal a "spontán hungorafuturizmus" e korai megnyilvánulásaként a Prae magazinban ("Posztmagyar goblinizáció - az Árnyékmagyarország mint hungarofuturista xenotópia"), amit összehabzottunk annak idején az igencsak ifjúsági fejünkkel a Holdbázis pincéjében.
süti beállítások módosítása