Retro Rpg

Utolsó kommentek:

Retro Rpg 2024.04.21. 12:28:54

@Szekrényszagú néni: Hirtelen minden is D20 alatt jött ki, de a legtöbb ilyen implementáció nem volt sikeres, ezért visszatértek az eredeti rendszerekre. Számos kisebb kiadó ráugrott a D20 OGL-re, de sokaknak nem sikerült maradandót alkotni. (Van aki mai napig ezt erőlteti, meglepő módon kis közösségben ér el sikereket.)
Üzletileg sikeres volt a D20 korszak és a 4E felemás korszaka után az 5E leuralt mindent, de a 3-5E közötti korszakban volt egy kisebb űr. Szóval látványos sikereket értek el az elején a D20-al, de aztán visszaesett.
Ez nem a D20 kritikája, csak a jelenséget írtam le.

Bejegyzés: A szerepjátékok történetének főbb lépései

Szekrényszagú néni 2024.02.17. 21:13:51

@Retro Rpg: Hogy a rejtélyes "ODnD Supp1 Greyhawk" kétszermond kétszermond hogy került a mondatomba, azt nem tudom, de köszi.

Bejegyzés: A szerepjátékok történetének főbb lépései

Szekrényszagú néni 2024.02.17. 21:10:10

Úristen, 30 éve még nem volt internet, úgy kellett elmennem a KÖNYVTÁRBA Sopron-térképért! A sörgyár nemtom miért nem tűnt fel, lehet hogy nem volt rajta, vagy nem emelték ki mint nevezetességet, mindenesetre valamiért kibírtam nélküle. Ha "kalandozás" alatt minden szembejövő darabokra lövését és a hullájuk kifosztását értjük, az valóban ütközhet akadályokba, kicsit szubtilisebben azért lehet szerintem. A "gonzózás" az akkori visszajelzések alapján bejött a népnek, legalábbis jobban, mint az elterjedt "ékesszóló rendszergazda" stíl a bikkfa-kockanyelvén.

Bejegyzés: Árnyékmagyarország bemutató 4. rész

Szekrényszagú néni 2024.02.17. 20:56:12

Mai szemmel már finoman szólva khm, kamaszos iromány, úgy általában nem ártott volna némi koncepció a vasvillával összehányt, túlzsúfolt vidámparkba (mintha azon erőlködtünk volna, ki tudja még túlzóbb nagyotmondásokkal tromfolni a szomszéd kis tartományát a homokozóban). Ezzel együtt nem hittem volna, hogy 2021-re odáig jut a tudomány, hogy ismert költő és esztéta (Nemes Z. Márió) elemezgeti holt egyenes arccal a "spontán hungorafuturizmus" e korai megnyilvánulásaként a Prae magazinban ("Posztmagyar goblinizáció - az Árnyékmagyarország mint hungarofuturista xenotópia"), amit összehabzottunk annak idején az igencsak ifjúsági fejünkkel a Holdbázis pincéjében.

Bejegyzés: Árnyékmagyarország bemutató 1. rész

Trezor atya · http://utvesztox.blog.hu/ 2023.12.26. 09:15:22

És vajon a kommemtben megemlített lapozgatós könyvek magyar kiadásával mi a helyzet? (Ezt nyilván kommentkollégámtól kérdezem.) :)

Bejegyzés: Steampunk története dióhéjban

Trezor atya · http://utvesztox.blog.hu/ 2023.12.26. 09:14:04

Megemlítődik altípusnak az “alternatív föld”, ez alatt mit kell érteni? Mármint hogy a steampunk sztorik is elég alternatívak, ha ez külön kihangsúlyozódik ezen belül, akkor az miket jelent?

Bejegyzés: Steampunk története dióhéjban

Trezor atya · http://utvesztox.blog.hu/ 2023.12.26. 08:53:08

“D20 rendszer óriásinak hitt, majd szappanbuborékként szétpukkadó hegemóniája”
— Ezt hogy érted?

Bejegyzés: A szerepjátékok történetének főbb lépései

Trezor atya · http://utvesztox.blog.hu/ 2023.12.26. 08:50:14

(Ezen a mondaton kérhetek egy kis csiszolást, mert ugyan alighanem értem, de erre nem mernék mérget venni:
“Ugyanakkor mindkét játékban kiemelten fontos szerepet kapott a karaktereken kiemelkedő szerepet kapott az uradalom...”)

Bejegyzés: A szerepjátékok történetének főbb lépései

Thészeusz 2023.10.11. 11:07:39

“Érdekes módon a próbadobás általános leírását nem találtam meg, gondolom erre maguktól kellett rájöjjenek a játékvezetők.”

— Én azt is merném állítani, hogy nem rájönniük kellett, hanem kitalálniuk. Azt is el bírnám képzelni, hogy az egyik ilyen kitalálásból lett a Conspiracy X 1. kiadásának is a próbadobása. Nekem például az is eszembe jutott, hogy a jártasságok szintje alapján határozza meg a mesélő, hogy dobhat-e próbát a játékos, pusztán egy főjellemzővel. (Vagyis például: Ha van legalább 2-es szintű Gyógyításod, akkor dobj próbát Tudás főjellemzőre...)

Bejegyzés: Péterfy Áron: Traveller

Retro Rpg 2023.04.17. 11:18:17

@gigabursch: Próbáltam összeegyeztetni a valós térképpel és tényleg úgy tűnik, hogy nem raktak ezekre a helyekre semmit.
Scarbantia-ra utal, mint unalmas ipari negyed, az kb. a Sörgyár könyéke, ugye?

Bejegyzés: Árnyékmagyarország bemutató 4. rész

gigabursch 2023.04.17. 10:09:07

S képes volt a város két fontos részét kihagyni?
Se egyetem, se Sörgyár?

Bejegyzés: Árnyékmagyarország bemutató 4. rész

Retro Rpg 2023.04.14. 19:02:55

@Thészeusz: Nem a WOD körökre gondoltam, hanem olyan szerepjátékos körökre, akik szerint a WOD a legrosszabb megoldás.
Nem lehet egyetlen szóval jellemezni csak körülírni. Jellemzően azok, akik nem szeretik a képzettségalapú játékokat, a városi fantasy-t, az intrikát, stb.

Bejegyzés: Fokozatos siker és komplikáció

Thészeusz 2023.04.14. 15:55:15

Ez a szentségtörős dolog még mindig érdekelne...

Bejegyzés: Fokozatos siker és komplikáció

Nádori Gergely 2023.04.03. 09:37:22

@Retro Rpg: Persze, amikor mi játszottunk ÁrnyMaót, akkor ott egyfajta deus ex machina NPC-k voltak. Ha valami nagyon félresiklott, akkor mindig jöhettek akár kimenteni a csapatot, akár valami infót csepegtetni, ha pedig olyat szereztek meg, ami túl erős volt, akkor megjelentek és közölték, hogy akkor ezt most ők megtartják.

Bejegyzés: Árnyékmagyarország bemutató 3. rész

Retro Rpg 2023.04.03. 09:31:55

@Nádori Gergely: Itt meg azt találgattuk, hogy biztos valami epic kampány főszereplői voltak és a dekás egy nagyhatalmú támogató NJK volt. :)

Szerepeltek valamilyen formában élő kampányban? Nálam az Ikrek c. modul mesélése során előkerültek és én pozitív szereplőként hoztam be őket, mert így is rengetek konkurenciája van a csapatnak.

Bejegyzés: Árnyékmagyarország bemutató 3. rész

Nádori Gergely 2023.04.02. 22:50:10

@Nádori Gergely: Ja, és talán még annyi is, hogy emlékeim szerint hétfőnként voltak a szerkesztőségi ülések (lásd reklám).

Bejegyzés: Árnyékmagyarország bemutató 3. rész
süti beállítások módosítása