Sziasztok,
"Mi az,hogy má' a tizedik hellblasztot nyomja drén nélkül?" Válasz:„Negatech-fejlesztés.")."
Ma Kalamona, a felébredt sárkány birodalmába fogunk kalandozni: Dor Nathair, a Sárkányország következik. Három cikk foglalkozott ezzel a témával, a ‘94. December (25) és ‘95. Május-Június (30-31) Bíborhold/Holdtölte számokban. Volt még egy kaland a 28-as Holdtöltében, Ikrek címmel, de arról nem szeretnék spoilerezni.
Természetesen a cikk egy kis sztorival kezdődik, pár apró utalással egy kiégett Fairlight Excalibur dekkről, amit egy bécsi sikátorban találtak. Persze a memória csodával határos módon működött és kinyerhető volt minden adat. Meg egy seftesről, aki átvette a cuccot és napokkal később, szétszaggatva találták meg. No mindegy, szokásos 2050-es sztori.
Az ország történetét az ókorból vezeti le az írás, kelták és rómaiak is éltek a környéken. A hozzájuk köthető helyeken tártak fel mágikus csomópontokat és rituális helyszíneket. Majd hirtelen a közelmúltba ugrunk, a terület mindig is az egyik legtehetősebb volt a magyar történelemben, ezt sikerült megtartani a zöld kormányzás alatt is és egy nyugatias életszínvonalt megőrizni. Az ébredést viszonylag jól viselték, sőt, a környező országokból sok felébredt lény bevándorolt ide. Alpokalján az orkok vetették meg magukat illúzióbarlangokban, a Bakony nyugati lejtőin pedig tündék.
A 2029-es válság nem érintette jól ezt a vidéket sem, sokan a városokba menekültek a 2033-as turulista hatalomátvétel után, a cégek oltalmába, akik csak a minimum ellátást tudták biztosítani.
Ezek után jött Kalamona, a sárkány és elfoglalta Győrt. Berendezkedett, kincseivel lefizette a fontos embereket és elindította a felemelkedés felé ezt a kicsi országot.
Történt még valami, a mágia terén elképesztő fejlődés indult el, már heteken belül érzékelhető változások következtek be. Új lények, mágikus fétisek jelentek meg a természetben. A mindenféle önjelölt mágus és sámán hirtelen szakértővé és gyakorló varázslóvá fejlődött. Ezekre komoly üzleteket építettek. Meg is alakult Kalamona új cége, a Magitech, ami a korábbi cégek romjaira épült.
Igazi fantasy kirakatországgá alakult a nyugati határvidék, és ez a turizmusnak is jót tett. Ez volt a mágia mellett a másik lába a gazdaságnak. Később wales-i druidák honosítottak meg egy sárkánykultuszt, ami imponált Kalamonának. Ekkor lett félhivatalosan Dor Nathair az ország neve. A lakosság - leszámítva a turulista kisebbséget - erre jól reagált.
A Mezsgye ma:
A Mezsgye lakossága 2053-ban kb. másfél millió volt, ennek 60%-a ember, 15%-a ork, 12%-a tünde, a maradék 13% pedig különböző Felébredt fajok tagja. Egységes nyelv nincs. Elterjedt a magyar, a német, néhol a szlovák, a „felsőbb" körökben viszont szinte kötelező a sperethiel vagy az új-kelta használata.
Gazdaság:
A terület mezőgazdaságilag önellátó, az ipari erő tekintetében gyengén közepes. A hiányzó termékeket a turizmus bevételeiből, illetve kereskedelem útján szerzik be; mágikus szolgáltatásokat (asztrális védelmet, bér-elementál-idézést), és elhasználódó varázstárgyakat adnak értük.
Céges téren egyeduralkodó Kalamona Magitech-je és minden simán működik konfliktus téren, de egyes pletykák szerint azért voltak incidensek fű alatt.
Állam:
A Mezsgye államformája hivatalosan köztársaság, a valóságban afféle felvilágosult oligarchia. Kalamona egy tanács segítségével kormányoz. Ő maga viszont rejtély a közönség számára, fészkét, életmódját nem ismerjük, vagyonának eredete titkos. Néha feltűnik az égen kisérettel, de általában gyorsan eltűnik. Elméletek keringenek róla, de senki nem tudja biztosan, hogy ki ő és honnan jött?
Fontosabb Helyek:
- Sopron azaz Baile Pendragon egy középkorias székhely.
- Angabarad, vagyis Győr, ami egy átlagos város, itt ipart is találunk és egy-két felhőkarcoló is felbukkan.
- Orkdief a Soproni hegységben az orkok székhelye.
- Galeborn pedig a bakonyi tündék élőhelye.
- Valamint ott a Fertő-tó, ami jó kis mocsári szellem keltetővé vált.
A mátrixról kapunk egy kis ismertetőt, semmi különleges, közepes narancs erősségű. Legálábbis ahol van, mert csak a központi helyeken elérhető.
Mágia:
A mágia erőssége hektikus ebben az országban. -3/+3 között mozog a kockamódosítók száma a próbák esetén. Illetve bizonyos idézőhelyeken lehetséges -3-as CSZ.
NPC:
3 tipikus NPC-t dolgoztak ki Dor Nathair számára: Bérfüvész, Magitech kutató és a Nyugati turista. Utóbbit nehezen tudok elképzelni egy kalandban, max. túszként. :)
Szintén három ötletet kapunk a kalandokra: címszavakban Elveszett turista, Mágiakutatás és Technomágia.
Baile Pendragon, a Sárkányfej városa
A Holdtölte 30-31-ban folytatódik Kalamona birodalmának leírása Sopronnal. Ez a város is kapott egy hangzatos nevet: Baile Pendragon. Az elején kis történeti kitérés történik Scarbantia-ra és a római amfiteátrumra, ami manapság népszerű idézőhely. Majd rátér a napjainkra és rögtön találgatásba kezd, hogy miért Sopron a székhely? A legvalószínűbb magyarázat, hogy a város a legtörténelmibb hangulatú város a térségben. Az összes állami és kapcsolódó hivatalt és központot ide helyezte a sárkány.
Pár hasznos infót kapunk a beutazásról: Bécsből repülővel és autópályán érdemes megközelíteni a várost. Illegálisan nem éri meg, mert jól őrzik, 3 átkelőn lehet belépni és a határon kevesen jutnak át. A csempészés sem jelentős.
A rendfentartás elég komoly, a fegyverek és páncélok terén igen szigorú korlátozások élnek és ezt be is tartatják.
Ezek után jön a városrészek bemutatása:
- Óváros: Giccses retro városrész, tele műromantikával.
- Belváros: Előző hígabb változata, de nyíltabban jelen van a modern technika.
- Külváros: Diplomáciai negyed.
- Sopronbán: Külváros, ami főleg kertvárosi hangulatot idéz.
- Vállalati komplexum: A társasági tanács ipari parkja, de egyes vélemények szerint csak egy kirakat.
Ezek után a cikk bemutat pár érdekesebb helyszínt. Párat kiemelek.
- Ópalota: Egy giccses múzeum, ami részben a sárkánykultuszt élteti.
- Patikaház: Régen gyógyszertár volt, mára Talizmánbolt lett.
- Thinge palota: Ez a Kalamona és a tanácsadó testületének székhelye. Erősen védett 20-20 adeptus és százak járőröznek, valamint automata gépágyuk védik.
- Fabricius ház: Kalamona által visszatelepített nemesi család által kezelt saját hagyatékuk múzeuma.
- Triszmegisztosz kollégium: Az állami tehetséggondozás intézménye mágikus területeken.
- Löw gólemszalon: Egy talizmánbolt, ahol izgő-mozgó gólemeket is találhatunk.
- Amfiteátrum: A római birodalom idején viadalokat szerveztek itt és a sok erőszak elég sok asztrális energiát gyűjtött össze. Kiásták és idézőhelyként használták, ám elfajultak a dolgok és Kalamona erős őrséggel lezáratta, de azért néha beszivárognak független idézők, de nem nagyon vannak ismert tapasztalatok az ottani természetfeletti jelenségekről.
- Silvanus: Elit étterem, kiváló panorámával a városra és az Amfiteátrum asztrális kivetüléseire, valamint veszélyes troll testőrséggel.
- Asztrálőrség: Ezen a területen is komoly védelemmel rendelkezik a sárkánybirtok és a teljes területet lefedik.
Színfalak mögött:
Itt egy kicsit elgurult a gyógyszer. A cikkíró megtagadja a kalandötletek közlését terjedelmi korlátokra hivatkozva, mazsolázzon a mesélő a cikkekből. OK.
Pár tipp mesélőknek: Az Amfiteátrum asztrális háttérzajjal rendelkezik 3. szinten. Emiatt a negatív mágiák erősödnek, a pozitívok pedig gyengülnek. Egy Nemesis nevű szellem szentélye volt korábban, akit akár egy lovecrafti lényként lehet mesélni. Az Asztrálrendőrség hatalma valós, vagyis ha a karaktere szívóznak velük, kapáltak nekik. A Löw Gólemszalonban árult gólemek nagyrészt haszontalanok, csak dísznek jók, kivéve ha kifürkészik, hogy beavatott vagy, akkor elérhetőek a komolyabb példányok.
Érdekesség, hogy a második cikkben megváltozott Kalamona cégének a neve Magitechről Negatech-re, de ahogy látom, volt fél év a két cikk között. Hovatovább a kiadott kiegészítőbe is ez került bele.
Nos ennyi volt a Kalamona birodalma és annak fővárosának bemutatása. Általánosságban jogos kritika az Árnyékmagyarországgal szemben a túlzsúfoltság és a túlírtság. Én ezt osztom, de általában nem zavar. Viszont ennél a cikksorozatnál már én is azt éreztem, hogy egy megyényi területre túl sok dolgot raktak be, illetve olyan védelmet, amit bármelyik nagyobb állam megirigyel. Valamint gonzóságban ez a cikksorozat már meghaladta a többieket és nálam is kiverte a biztosítékot.
Az a probléma Kalamona birodalmával, hogy szinte lehetetlen benne kalandozni, esetleg turistaként, de amúgy nem nagyon van mozgástér. Kalamonát és embereit akkor érdemes berakni egy kalandba, ha nem a saját területén működik. Szóval erős nerfelés után ajánlott felhasználni ezeket az anyagokat.
Ezzel véget ért a cikksorozat elemzése. Legközelebb magával a kiegészítővel fogunk foglalkozni.
A sorozat korábbi darabjai:
Árnyékmagyarország bemutató 3. rész